Hieronder vindt u verschenen boeken op het gebied van begrijpend lezen
Hoe maakbaar is de lezer?
Positieve leeservaringen in de kindertijd vormen de basis voor een leven lang lezen. Het is dan ook belangrijk dat kinderen structureel te maken krijgen met leesbevordering en literatuureducatie. Baby’s, peuters, kleuters, kinderen en tieners, allemaal verdienen zij een aanpak op maat.
In Hoe maakbaar is de lezer?, een uitgave van de Stichting Lezen, wordt aandacht besteed aan de vele factoren die de leesontwikkeling van kinderen kunnen maken of breken. Welke rol spelen het gezin en socialiserende instanties zoals de school bij het stimuleren van leesplezier en literaire competentie bij kinderen? Hoe beïnvloedt tekstkeuze de leesontwikkeling? Op welke wijze kunnen boek-apps en digitale platformen de leeservaring verrijken? En waarom is structurele aandacht voor lezen eigenlijk zo belangrijk? Dit zijn slechts enkele van de kwesties die in deze publicatie aan bod komen.
Verder lezen en downloaden